Blogger templates

Jul 31, 2011

Popcorn Segera / Instant

Korang pernah tau tak selain korang boleh beli popcorn dekat mana-mana panggung wayang sebenarnya korang boleh buat sendiri je dekat rumah popcorn ni.
Ehhh, hehe buat sendiri tu bukan la korang kena proses segala macam popcorn tu tapi korang beli je yang instant punya.
Senang sangat tau!
Popcorn instant ni rasanya tak semua kedai runcit ada jual kot sebab ianya imported *Huhuuu~* Yang ini pun aku beli dekat Cold Storage. Harganya satu kotak (ada 3 packet popcorn dekat dalam kotak tu means 3 kali boleh buat lagik dan lagik) lebih kurang RM10.00 - RM12.00, depends atas brand jugak. Lepas tu ada macam-macam perisa, korang pilih je mana yang sesuai dengan tekak korang ye. Cara buat dia pun senang, just masukkan je paper bag yang berisi popcorn tu dalam microwave. Panaskan lebih kurang 5 minit. Waktu ni korang akan dengar bunyi pop-pop! dan bau popcorn menguasai kitchen korang *seronok sangat time ni* Dan paper bag tu akan menggelembung dengan jayanya. Bila dah cukup 5 minit, jangan terus keluarkan sebab paper bag popcorn tu still panas lagik. Kenalah tunggu sekejap, then bolehlah bukak paper bag tu & makan *yeay*.
Nak tengok rupa popcorn instant ni? Jom-jom :)

 Newman's pun buat popcorn cetak muka sendiri -_-"

Isi kandungannya! Simple je kan?

Inilah paper bag yang ada isi popcorn tu 

Tengah tunggu popcorn meletup! hehe

Tapi sedihnya takde pulak pic popcorn yang dah jadi rupanya *lorrr~* ini gara-gara kegelojohan semua orang yang excited nak makan :)

p/s: Malam ni dah start kena sahur sebab besok semua umat islam mula berpuasa *syahdunyaaaa~ rasakan? So kengkawan semua Selamat Berpuasa semua :)

2 comments:

  1. Hi reena.. Kat sini pun ada popcorn instant tp saya x pernah beli sbb xde microwave.

    ReplyDelete
  2. Hye @ratna, awak kena beli microwave oven sebab senang sangat nak masak macam-macam tau :)

    ReplyDelete

- Terima kasih sebab sudi baca bebelan i
- Semua komen akan diluluskan oleh Cikgu Beso sebelum dipublish.
- I sedaya-upaya akan jawab semua komen / pertanyaan korang (walaupun kadang-kadang tu lambat) takde seksateri lah katakan :P
- Untuk kawan-kawan yang selalu jenguk i, korang memang kawan yang baik! :')
- Untuk Anonymous, it is nice if you can leave your NAME :) Thanks!

“ORANG YANG TIDAK SUKA MENGHORMATI ORANG LAIN, ADALAH ORANG YANG TIDAK TERHORMAT. ORANG YANG DIHINAKAN ITU BELUM TENTU DIA AKAN HINA ATAU TIDAK, TETAPI PERBUATAN MENGHINAKAN ORANG ITU SUDAH MENJADI BUKTI ATAS KEHINAAN DIRI KITA SENDIRI.” (HAMKA)