Blogger templates

Aug 2, 2011

Waktu Imsak dan Berbuka Puasa Negeri-Negeri Seluruh Malaysia Tahun 1432H/2011M

Hari ni masuk hari ke-dua Umat Islam dekat Malaysia berpuasa.
Meaning lagik 28hari lagik nak raya! *hehe~ke situ pulak dia*.
Untuk hari pertama berpuasa tahun ni, aku rasa pecah rekod habis sebab apa?
Sebab terbabas tidur nak bangun sahur *adehhh~*
Sedar-sedar je dengar suara azan Subuh dah bergema dah, nasiblah dah niat dari malam tadi.
Jadi bila dekat opis aku kenalah kurangkan bercakap, berjalan dengan bekerja *ehh~ada kurang ke keje aku?*
Lagik bertambah terseksa bila opis aku bagi balik untuk bulan puasa ni pukul 5:00pm.
Serius memang kena simpan energy berlebihan.
Sebab bila balik nanti nak bersilat masak untuk berbuka pulak.

Dekat bawah ni, jadual imsak dan berbuka untuk kawasan aku.
So, sesape yang duduk area-area sini, boleh geng dengan aku buka puasa sesame.
Tapi kat rumah masing-masinglah *hehe*.

Sesape yang tak geng/area dengan aku jangan kecik ati,
korang boleh print Jadual Waktu Imsak dan Berbuka Puasa ni dekat link bawah.

p/s: selamat berbuka puasa semua, jangan terbabas makan waktu sahur nanti.

0 Say (s):

Post a Comment

- Terima kasih sebab sudi baca bebelan i
- Semua komen akan diluluskan oleh Cikgu Beso sebelum dipublish.
- I sedaya-upaya akan jawab semua komen / pertanyaan korang (walaupun kadang-kadang tu lambat) takde seksateri lah katakan :P
- Untuk kawan-kawan yang selalu jenguk i, korang memang kawan yang baik! :')
- Untuk Anonymous, it is nice if you can leave your NAME :) Thanks!

“ORANG YANG TIDAK SUKA MENGHORMATI ORANG LAIN, ADALAH ORANG YANG TIDAK TERHORMAT. ORANG YANG DIHINAKAN ITU BELUM TENTU DIA AKAN HINA ATAU TIDAK, TETAPI PERBUATAN MENGHINAKAN ORANG ITU SUDAH MENJADI BUKTI ATAS KEHINAAN DIRI KITA SENDIRI.” (HAMKA)