Blogger templates

Feb 14, 2013

Everyday is a Blessing / Setiap Hari Adalah Rahmat #3






 Hari ni i dan hubby terpaksa bercuti (emergency leave) disebabkan demam panas adik (anak i yang ketiga) masih on off dari hari Sabtu lagi (kesian anak mama, kurus jadinya). Dua minggu lepas sewaktu di Cherating, Abang Long dan Kak Ngahnya demam, so nampaknya kali ni giliran adik pulak. Biasalah budak-budak kecik nak membesar ada aje kuman yang berkenan. Sebagai ibu bapa, cara yang terbaik ialah kita pantau keadaan dorang daripada jadi semakin teruk. Doakan anak i cepat sembuh ye kawan-kawan (macih!)


Cerita melalui gambar :

1. Even tengah demam, adik tetap tak berenggang dengan iPad nya (kira macam ubat demamlah tu).
2. Still tak berkesempatan nak decorate rumah ku syurga ku lagik (aiseyman... project under progress) Walaupun dalam kepala otak ni macam-macam benda nak buat.
3. Percubaan pertama buat roti homemade sendiri pakai bread maker. Bangga gila rasa! Kehkehkeh... Nanti i buat review pasal bread maker yang i beli k.
4. Alhamdulilah permulaan sponsor / penaja pertama untuk awal tahun 2013 di blog Reenaonline, dari MN Boutique (cak! Boleh tengok ada label sponsor / penaja dekat sidebar kanan). Review untuk MN Boutique bakal menjelma. Tunggu (guna effect echo).
5. Shell / Cengkerang ni kita orang collect waktu di Cherating, gara-gara keganasan Abang Long dan Kak Ngah main masak-masak. Habis sumbing jadinya. Alahai... mama baru fikir nak buat something dengan cengkerang ni. Nampak gaya kena pergi Cherating lagilah jawabnya (eceh... alasan... Hehehe).

Untuk gambar-gambar lain di dalam tajuk entry yang sama, korang klik pada label Everyday is a Blessing / Setiap Hari Adalah Rahmat

Happy Thursday kawan-kawan!

8 comments:

  1. Moga Adik cepat sembuh yea, rajin mamam ubat yea..;)

    ReplyDelete
  2. Baby mama ni dah sihat ke?
    Mama Reena pon kena jaga kesihatan coz all of them need you...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Alhamdulilah lepas pos ni terus dorang sihat Kak Anis :) Hehehe... Thanks kak!

      Delete
  3. Indeed, everyday is a blessing. I hope adik dah sembuh by now, sorry la Aunt dah lama jugak tak jenguk sini, lari2 buka laptop dah click belum sempat baca jj dah tutup macam tu la selalunya.

    ReplyDelete
    Replies
    1. JJ jelous tu Aunty, meh bawak JJ datang rumah mama kita. Boleh kita main-main dengan dia :)

      Delete

- Terima kasih sebab sudi baca bebelan i
- Semua komen akan diluluskan oleh Cikgu Beso sebelum dipublish.
- I sedaya-upaya akan jawab semua komen / pertanyaan korang (walaupun kadang-kadang tu lambat) takde seksateri lah katakan :P
- Untuk kawan-kawan yang selalu jenguk i, korang memang kawan yang baik! :')
- Untuk Anonymous, it is nice if you can leave your NAME :) Thanks!

“ORANG YANG TIDAK SUKA MENGHORMATI ORANG LAIN, ADALAH ORANG YANG TIDAK TERHORMAT. ORANG YANG DIHINAKAN ITU BELUM TENTU DIA AKAN HINA ATAU TIDAK, TETAPI PERBUATAN MENGHINAKAN ORANG ITU SUDAH MENJADI BUKTI ATAS KEHINAAN DIRI KITA SENDIRI.” (HAMKA)