Blogger templates

Apr 14, 2013

Cute Stamp Sets #1

Taraaa... Barangan comel datang lagi. Wah-wah-wah mesti berpinar mata korang tengok barang-barang comel dalam blog i ni kan? Sabar ajelah ye kawan-kawan. Hehehe...

Kalau korang nak tahu semenjak anak-anak i mula bersekolah (maksud i mula jejakkan kaki ke tadika). Koleksi stamp yang selama ini lebih kepada tujuan simpanan peribadi berbanding daripada tujuan untuk dicop telah mula bertukar konsep. Sekarang ni, i lebih suka cari cute mini stamp yang boleh digunakan untuk memberi galakan dan semangat untuk anak-anak i bila mereka siapkan buku latihan ulangkaji

Sejak 2 tahun lepas, selain bekerja makan gaji disiang hari, i juga kini bekerja tanpa gaji di malam hari sebagai guru BESAU! (motiflah sangat bold kan perkataan BESAU tu hehehe...) Dan tugas guru besar walaupun free bukannya mudah tau kawan-kawan nak ambil hati student-student comel yang lagi panjang akal dari guru besarnya. Lebih-lebih lagi kalau pelajaran zaman sekarang ni lebih advance dari waktu i belajar dulu-dulu. Perghhh... serius i terkejut bila tengok Abang Long yang baru je 4 bulan bersekolah Darjah Satu dah belajar pasal topik BUNDARkan. I yang dah pencen Darjah Satu berpuluh tahun dulu, nak explain cara yang mudah untuk dia faham pun terkial-kial (adeh!) Agaknya Darjah Enam nanti dah belajar Add Maths ke? (Hah!!! Tolongggg...!) Eh, guru besar pulak yang over nervous tak pasal-pasal. Hahaha!

Kadang-kadang gambar pada stamp ni langsung takde kena-mengena pun dengan apa yang anak i siapkan. Tapi i suka biarkan dorang pilih gambar mana yang menjadi pilihan hati dorang untuk dicopkan pada buku latihan. Cuma setiap muka surat yang dibuat hanya dibenarkan sekali je untuk dicop. Kalau dorang nak cop lagi, kenalah buat banyak-banyak muka surat yang ada dekat buku latihan tu. Kehkehkeh... bijak tak guru besar?

Selain daripada stamp macam dekat bawah ni, i juga gunakan sticker / stiker sebagai daya penarik untuk dorang terus buat homework, baca buku dan buat ulangkaji. Terpaksalah mama struggle sikit untuk perhatikan pelajaran anak-anak mama. Takpelah demi anak-anak tak boleh berkira sangat. Insya-Allah adalah rezeki dorang untuk kita bila dah tua nanti (ewah! Hehehe...)

Kesemua cute stamp sets dekat bawah ni, i beli dekat Kaison. Harga stamp jenis kayu ni ialah RM3.90 satu set. Manakala yang jenis rubber pulak (macam gambar no. 2) berharga RM2.50 satu set. Wahhh... murah gila kan?

Bila dah banyak sangat stamp macam mana cara kita nak simpan eh? Hah, senang je kawan-kawan. Macam i sendiri, i beli bekas tin bercorak cute dan susun elok-elok di dalamnya. Jadi taklah bersepah-sepah bila nak guna. Yang penting nampak kemas dan tak comot (hoorey!)






p/s : teringin nak buat stamp hasil tangan sendiri.

6 comments:

  1. wieee guru besau kena kretip untuk menandingi kepanjang-akalan students nya. That day I nampak somewhere dorang pakai sayur sawi tu sumer cop jadi bunga2, cantik. Nnt u dah potong2 ayur tu simpan jer bahagian akar, pakai buang gitu hahaha.

    ReplyDelete
  2. Olo2 comelnye, kene kreatif layan anak blaja yea. baru diaorang seronok...lebih2 lagi blaja ngan GURU BESAU ye...(",)

    ReplyDelete
  3. comelnya.. bestnya main cop-cop.. emmm tahun depan sy pulak naik pangkat jd guru besau shift malam.. huhuu

    ReplyDelete
  4. nak tarik minats anaks anaks...
    mcm2 teknik ibus ibus buat kan sis hehehehehehe...
    tapi memang cute lah stamp tu and the bekas...
    i loikeeeee...

    ReplyDelete
  5. love stamp??please visit my shop..
    http://myhouseiskawaii.blogspot.com/

    ReplyDelete

- Terima kasih sebab sudi baca bebelan i
- Semua komen akan diluluskan oleh Cikgu Beso sebelum dipublish.
- I sedaya-upaya akan jawab semua komen / pertanyaan korang (walaupun kadang-kadang tu lambat) takde seksateri lah katakan :P
- Untuk kawan-kawan yang selalu jenguk i, korang memang kawan yang baik! :')
- Untuk Anonymous, it is nice if you can leave your NAME :) Thanks!

“ORANG YANG TIDAK SUKA MENGHORMATI ORANG LAIN, ADALAH ORANG YANG TIDAK TERHORMAT. ORANG YANG DIHINAKAN ITU BELUM TENTU DIA AKAN HINA ATAU TIDAK, TETAPI PERBUATAN MENGHINAKAN ORANG ITU SUDAH MENJADI BUKTI ATAS KEHINAAN DIRI KITA SENDIRI.” (HAMKA)