Blogger templates

Jun 24, 2008

Mulut or Mouth


pagi tadi ada seorang office mate aku, biar aku kenalkan sbg 'A' bgtau aku yg si 'B' dok invite org lain utk join bisnes dia. & dlm duduk invite org lain tu, si 'B' mention kalau boleh jgn bgtau aku. bila org lain tu tanya kenapa, si 'B' bg alasan tak mahu bisnes yg dia buat ni sampai ke pengetahuan pihak atasan bila sampai ke telinga aku. hmm..aku senyum ajela dgr penjelasan 'A'. dlm hati pelik jgk, mcm hebat sgt aku ni. besar sgt ke pengaruh aku sampai pihak atasan/management nak sgt dgr cakap aku. kalau pihak atasan/management dgr ckp aku, dah lama aku pegang jawatan yg best2. sakit hati jugak bila dpt tahu mcm tuh. tapi aku ni bukanlah org yg nak serang tak tentu psl. mungkin si 'B' ada alasan tersendiri nak ckp mcm tu. tapi dkt sini yg buat aku terkilan sgt, kenapa mesti nak mention nama aku. aku penah kacau hidup dia ke?? atau dia yg tak puas hati dgn aku?? nak jatuhkan org mmg senangkan?? sbb tulah munculnya peribahasa, lidah manusia setajam pedang. entahlah...aku anggap apa yg aku dgr dr 'A' tu mcm msk telinga kanan then keluar telinga kiri. mungkin ianya boleh aibkan nama aku tapi aku nak buat mcm mana. mulut tempayan bolehlah aku tutup, ni mulut org takkanlah aku nak sumbat dgn kain buruk. setiap kali terpandang 'B', aku teringat apa yg 'A' bgtau, suka atau tidak aku senyum mcm tak pernah tahu apa2.

3 comments:

  1. maybe u should try to close human mouth with penutup tempayan tu.. bukan dengan kain buruk.. mungkin muat.. sape tahu.?

    heh.~

    ReplyDelete
  2. kena hati2 gak sebab si A pun boleh jadi gunting dlm lipatan. ada orang mmg suka laga2kan orang. apa2pun u know who yr friends better...

    KC

    ReplyDelete
  3. haha...btol tuh...tu yg kdg2 ambik konsep dgr boleh...percaya jgn dulu

    ReplyDelete

- Terima kasih sebab sudi baca bebelan i
- Semua komen akan diluluskan oleh Cikgu Beso sebelum dipublish.
- I sedaya-upaya akan jawab semua komen / pertanyaan korang (walaupun kadang-kadang tu lambat) takde seksateri lah katakan :P
- Untuk kawan-kawan yang selalu jenguk i, korang memang kawan yang baik! :')
- Untuk Anonymous, it is nice if you can leave your NAME :) Thanks!

“ORANG YANG TIDAK SUKA MENGHORMATI ORANG LAIN, ADALAH ORANG YANG TIDAK TERHORMAT. ORANG YANG DIHINAKAN ITU BELUM TENTU DIA AKAN HINA ATAU TIDAK, TETAPI PERBUATAN MENGHINAKAN ORANG ITU SUDAH MENJADI BUKTI ATAS KEHINAAN DIRI KITA SENDIRI.” (HAMKA)