Blogger templates

Jan 12, 2009

My Wiken

Nak tau ape aku buat kalo time wiken?
Jalan-jalan? atau melepak dengan jayanya kat ngumah?
Owh... indahnye dunia aku...
Bukan yek... kengkawan semua...
Reena, tulun' jangan mimpi yek sebab mimpi tuh mainan tido....chewah...
Tuh adalah kate orang-orang tua *ahaks... kate-kate aku yang makin tuakah itu?

Pada aku... stiap kali tiba wiken ter'rase cam nightmare ler sesangat
Apetaknye, time nihla lagik bertimbun keje yang aku dan hubby kena buat
dari hari-hari biase kita orang...
Wikenla... mase kita orang nak kena kemas ngumah, sapu sampah, vaccum,
basuh baju *yang aku sendiri tak tau tinggi mane tah?*, lipat baju *pon aku tak tau tinggi mane tah?*,
mop lantai, cuci toilet, susun barang-barang dalam kitchen cabinet,
cuci toys budak 2 owang tuh... dan lagi... dan lagi...
Kalah bateri energizer da.....

Tapi bile dah settle semua keje yang kita orang buat tuh...
Dan baru jek nak merase goyang-goyang kaki dengan relaxnye...
Tetiba besok... dah start balik keje....
Arghhh.... Tidak!!...
Kan bagus kalo keje cume 2 hari jek... pastu dapat coti 5 hari plak...
Kalo ade keje cam gini, teringin ler sesangat aku nak apply *ahaks*...

Eh, ape cite pic kat atas tuh?
Hehe... saje jek tayang-tayang ngupe bilik Danish yang latest...
Cik abe kecik sowang tuh dah big boy sekarang nih...
Tido pon dah sowang-sowang...
Kalo tengok bilik Danish nih quite simple jek bilik Danish nih....
Kononnye mama papa dia nak pasang wallpaper aeroplane dengan ngecat kaler biru...
Tapi konon jela... hehe... tah bilela kita orang bole buat agaknye....
Agak-agak tunggu Danish beso... bio dia cat sendiri bilik dia kot... hehe...

22 comments:

  1. hamboi2..
    braninye hero akk yg sorg 2..
    da bleh tito sorg2..
    hehe
    cntik blik dy..
    ssuai utk bdak bujang..
    keke

    ReplyDelete
  2. biasalah idup org berumahtangga, tanggungjawab seorg wanita sebagai isteri, ibu dan juga penyeri rumah..moga reena beroleh kebahagiaan disamping family

    ReplyDelete
  3. sume brg ikea la..i likeeeeeee

    ReplyDelete
  4. minggu lepas tak lalu buat apa apa sebab dua dua mabuk.huhu

    ReplyDelete
  5. simple tp nice bilik die..... ala biase la tu kalo dh keje.... mmg haru umah hahahhah

    ReplyDelete
  6. hehhe hidup berkeluarga begitula rutin wiken..
    hidup anak dara..wahhh wiken adalah heaven!!! bangun lewattt!!! wuuhuuuu!! motipnya..nikmati hidup bujang ini sblm berumahtangga!!

    danish ada ular itu..
    teringin lama dah nak ular tu..
    sbb tgk gol n gincu..hehehhe

    ReplyDelete
  7. weekend nightmare??
    hheheee...
    saya suka weekend
    blh bangun lambat
    =P

    ReplyDelete
  8. danish melaporkan dia berpuas hati dengan bilik tu... semalam kami lepak sama2

    ReplyDelete
  9. Syioknya bilik Danish..
    Nk melepak situ lah :P

    ReplyDelete
  10. rajen btol akak neh.
    bertuah danish dapat bilik comel =)

    ReplyDelete
  11. i pun agree keje 2 hari, coti 5 hari..lepas tu bagi gaji ribu riban kahkahkahkha..syioknya verangan!

    ReplyDelete
  12. berani dia tido sorg ek..adeh!!! jeles arr tgk bilik dia..

    erm..baper bulan je lagi kan saya akan menjalan rutin cam awak yang..huhu~~

    kerja 2 hari???@!$@#%$^^#^#^wakakaka~~

    ReplyDelete
  13. wah... untungnya Danishh... hehehe... b good boy tau!

    ReplyDelete
  14. rajinnya... hehe.. saya weekend for sure pergi rumah mak! hahah.. :)

    ReplyDelete
  15. wah.. cantik ler..bilik danish.. betul la reena, sama ler akak klu wiken tu ler.. nak membasuh ler.. mengemas ler.. memang penat kan..

    ReplyDelete
  16. wah..hebatnyer mama sowg ni...

    ReplyDelete
  17. fuiyoooo kecik2 cili api tau cik reena ni.. sakan kije keras wiken time yek... neway nice layout for the young man room :D

    ReplyDelete
  18. cik manis - hehe... dr kecik akk dah train abg kecik tuh tido sorg2... so bile adik dia lahir... sib baek dia ok jek...hehe...

    anatahir48 - tenkiu yang... aminnn...

    eya - hehe... tak tgk satu umah lagik yang...

    suke bebel - haha... trok betol tuh... laki bini tumbang... ekekkeke...

    elyn - ahaks... sib baekla hubby jenis ringan tulang.. kalo tak... kitela yg patah tulang... ekekeke...

    munirah abd - akk beli ular tuh time sale yang... murah jek 15 hinggit jek... jgn jeles... ahaks..

    darlee zuris - siapla ko... lps kawen nanti yang... ekekke...

    monkey da luffy - aik?? suspen nih... hehe...

    tny - opss... ini bilik ank bujang.. gurl not allowed... ekekeke...

    miss zaza - kalo tak ngajin... mesti kalah tongkang pecah yang... ekekke....

    rasp - ekekekke... syiok glerr... sis...

    nurmala mazlan - hah... dah suspenla tuh yang...?? ekekkee...

    @liyannuar - danish mmg "gud" boy...pheuwww....

    zuhaini - hamboi... nih yg jeles nih... tumpang ikut pg umah mak bole zu?? hehe

    cutemiut78 - penat tapi puas ati sis... hehe...

    cikmin - *ihik* thanks sis...

    perantausepi1306 - nak buat cane sis... mmg kena ngajin... hehe... anywy tenkiu...

    ReplyDelete
  19. danish tido sorang?
    ni yang nak tido n danish.
    haha.

    muleyh r.

    khakhakha.


    cantik bilik danish pandai mama dia hias bilik kamar dia.huu.

    ReplyDelete
  20. liyana - ahaks...bole..yang... tapi tido kat bwhla... ekekeke... bdk kecik sowang tuh tido mengganaz... hehe...

    tantek ke??heheh... tenkiu yang...

    ReplyDelete
  21. alah kne tido kt bwh ke.
    huhu.
    xpe ganas pun ganas lah janji dpt tido n danish.
    haha.

    sumpah cantik kak.nnt boleh la jadi mcm eric pengubahsuai rumah.
    huu.

    nnt c's buat lah 1 rancangan deco bersama reena.haha.sesuai gitu c's.

    ReplyDelete
  22. liyana - heheh.... danish malu dipeluk aunty liyana....

    oppsss... deco bersama reena.... takut ngeri org nak ambik akk nih deco umah dia org yang... haha...

    ReplyDelete

- Terima kasih sebab sudi baca bebelan i
- Semua komen akan diluluskan oleh Cikgu Beso sebelum dipublish.
- I sedaya-upaya akan jawab semua komen / pertanyaan korang (walaupun kadang-kadang tu lambat) takde seksateri lah katakan :P
- Untuk kawan-kawan yang selalu jenguk i, korang memang kawan yang baik! :')
- Untuk Anonymous, it is nice if you can leave your NAME :) Thanks!

“ORANG YANG TIDAK SUKA MENGHORMATI ORANG LAIN, ADALAH ORANG YANG TIDAK TERHORMAT. ORANG YANG DIHINAKAN ITU BELUM TENTU DIA AKAN HINA ATAU TIDAK, TETAPI PERBUATAN MENGHINAKAN ORANG ITU SUDAH MENJADI BUKTI ATAS KEHINAAN DIRI KITA SENDIRI.” (HAMKA)