Blogger templates

Feb 12, 2010

Anugerah TUHAN

 

Banyak-banyak pic yang aku hambik... pada aku, nihla pic yang buat hati aku tersentuh sangat... Cite sedey ke?? haha... takdela.... tersentuh hati keibuan jek... Part yang tersentuh tuh sebab... aku macam tak caya, anak-anak aku makin hari makin membeso, makin bijak, makin banyak cakap, makin curious nak tau itu... ini..., makin paham kenapa mama, papa dia tak bole slalu ade kat ngumah sebab kena pegi keje, makin pandai berdikari, bole diharapkan antara satu sama laen dan yang paling aku tersentuh, bile aku bad mood... anak aku yang sulong ~DANISH~ suker datang pujuk aku, sambil pegang bahu aku dia akan kate 
"MAMA PENAT?? MAMA REST OK... TAKPEE... DANISH ADE, DANISH HELP OK"...
huhuhu... dengar je kate-kate Danish tuh, slalu buat aku nak nanges taw... prihatin sangat dia dengan keadaan aku...
Cume kengkadang aku tak paham dengan perangai manusia yang semakin hari semakin pupus sikap KASEH SAYANG sesame insan...especially terhadap golongan kanak-kanak... mereka nih golongan lemah, lindungilah mereka, janganlah disakiti mereka ini.... T____T
P/S : KENAPE PERLU JADI "MONSTER" ??!!

~ANAK TUH ANUGERAH TUHAN YANG PALING ISTIMEWA...~

duhhh... taip entry nih sambil nanges... sensitip sungguh aku ini... *malunyeee....*

12 comments:

  1. insya allah anak2 awak akan jadi anak yg soleh. danish akan protect awak & adik2 dia.. kata anak sulung lelaki kan.. saya faham perasaan tu..

    ReplyDelete
  2. i pun sedey sis tgk kes2 penderaan baby nowadays....
    kejam sungguh makhluk2 tu...
    nak panggil manusia pun rasa cam tak sesuai coz
    perangai lebih teruk dari binatang...

    ReplyDelete
  3. yang .. tersentuh betol hati nih dgn kata2 danish tu.. hanya ibu2 yg tahu bgmn rasanya bila anak2 dtg pujuk dan paham keadaan kita kan?.. bertuah dpt anak yg baik mcm danish..

    ReplyDelete
  4. yang tengah baca ni pun tetiba rasa terharu..somel2 diorang ni..besar2 dah..pantas kan masa berlalu :)

    ReplyDelete
  5. Betul tu..tgk muka anak rasa tenang,syukur,mcm berbaur kan..

    alhamdulillah,inilah rezeki yg Allah bagi.Comey anak2 reena, moga mereka semua jadi anak2 yg soleh,solehah :)

    ReplyDelete
  6. pandai anak reena ye..kecik2 dan pandai tahu hati ibu camne..tersentuh gak saye..dgn kata2 danish tu..dari situ dah tahu dia akan lindungi adik2 dia nanti...semoga kebahagian meniti hidup kita selamanya semasa di dunia ini...aminn

    ReplyDelete
  7. terharu baca entry ni. ur kiddos comels2 sumenya. tulah, xtau kenapa ada manusia yg tak sygkan kanak2 :(

    ReplyDelete
  8. bagi kita memang anugerah tapi sesetengah tu memang aku tak paham, tambah dosa untuk tutup dosa yang dah sedia ada dengan menjadikan anak kecil yang langsung tak tau apa apa jadi mangsa.kan aku dah emo tak pasal pasal di pagi yang mulia ni?hehe

    dah 3 orang dah, tambah lagi 8 biar cukup 1 team bola.hehe

    ReplyDelete
  9. So sweet... tapi sedeh kan? Campur hepi..3 insan cute yg sentiasa menghibur hati reena.

    Damien besar dah! Comelnyeeeeeeer! Rambut tu I admire sgt laah! Tu yg mahal tuuuu.

    eheemm!cam kenal je baju..*blushing*

    ReplyDelete
  10. hye... terjengah u punye blog. so nice.. u pun so cute.... anak2 lg cute.. mcm takaye dah 3 org anak... erm.. ape rahsa.. hihi. stil cun mcm anak dara... nice blog and slam perkenalan..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hye salam perkenalan jugak :)

      Rahsia? Hahaha... senyum selalu kot.

      Delete

- Terima kasih sebab sudi baca bebelan i
- Semua komen akan diluluskan oleh Cikgu Beso sebelum dipublish.
- I sedaya-upaya akan jawab semua komen / pertanyaan korang (walaupun kadang-kadang tu lambat) takde seksateri lah katakan :P
- Untuk kawan-kawan yang selalu jenguk i, korang memang kawan yang baik! :')
- Untuk Anonymous, it is nice if you can leave your NAME :) Thanks!

“ORANG YANG TIDAK SUKA MENGHORMATI ORANG LAIN, ADALAH ORANG YANG TIDAK TERHORMAT. ORANG YANG DIHINAKAN ITU BELUM TENTU DIA AKAN HINA ATAU TIDAK, TETAPI PERBUATAN MENGHINAKAN ORANG ITU SUDAH MENJADI BUKTI ATAS KEHINAAN DIRI KITA SENDIRI.” (HAMKA)