Blogger templates

Aug 19, 2011

JM Bariani House

Dekat Johor memang famous dengan masakan yang best-best. Salah satunya Nasi Beriani. Banyak sangat versi ejaan Beriani ni, sampai tak tahu nak guna ejaan yang mana satu. Ada yang saya tengok ejaan dia Beryani, Biryani pun ada jugak dan entry yang saya nak buat pulak ni nama Restoren dia - JM Bariani House.

Tak kisahlah macam mana kita nak mengeja perkataan Beryani, apa pun yang penting sedap ke tidak Beryani yang kita nak makan tu. Hehe.
Selalunya setiap kali balik Johor, saya memang dah biasa dengan mana-mana Restoren yang ada Nasi Beriani yang sedap ni. Tapi sepanjang duduk dekat KL / Selangor ni susah sangat saya rasa nak dapat masakan Beriani yang sama power macam dekat Johor ni *dahsyat kan tekak orang Johor ni. Hehe*

So, sesape yang teringin atau ngidam nak makan Nasi Beriani style Johor ni, korang boleh try pergi dekat JM Bariani House. Ada banyak sebenarnya cawangan JM Bariani House dekat area Kuala Lumpur dengan area Selangor. Korang boleh check dekat sini hokeh.


Part rasa Nasi Beriani dekat JM Bariani House ni boleh dikatakan memang lembut dan sedap nasi dia, cuma part isi kambing dia je tak sebesar macam makan dekat Johor *tihihi~saya memang suka makan kambing walaupun tau kolestrol dia 'Masya-Allah' boleh buat migrain kepala otak*. Sekali-sekala layan kambing takpe, tiap-tiap hari pengsan jadinya.

Anyway dekat bawah ni ialah pic JM Bariani House di Damansara Perdana.

Sengaja paksa hubby ku bergaya dekat depan pintu masuk JM Bariani House semata-mata nak ambil gambar *tihihi~ampun darling!*





p/s: Kenapa kambing lagik sedap dari ayam eh? NyamNyam



0 Say (s):

Post a Comment

- Terima kasih sebab sudi baca bebelan i
- Semua komen akan diluluskan oleh Cikgu Beso sebelum dipublish.
- I sedaya-upaya akan jawab semua komen / pertanyaan korang (walaupun kadang-kadang tu lambat) takde seksateri lah katakan :P
- Untuk kawan-kawan yang selalu jenguk i, korang memang kawan yang baik! :')
- Untuk Anonymous, it is nice if you can leave your NAME :) Thanks!

“ORANG YANG TIDAK SUKA MENGHORMATI ORANG LAIN, ADALAH ORANG YANG TIDAK TERHORMAT. ORANG YANG DIHINAKAN ITU BELUM TENTU DIA AKAN HINA ATAU TIDAK, TETAPI PERBUATAN MENGHINAKAN ORANG ITU SUDAH MENJADI BUKTI ATAS KEHINAAN DIRI KITA SENDIRI.” (HAMKA)