Blogger templates

Feb 26, 2012

Walimatul Urus Yusry dan Lisa

Semalam (25hb Februari 2011, Sabtu) sempat tak korang tengok dokumentari mengenai Walimatul Urus Yusry dan Lisa bahagian 1 yang ditayangkan di Astro Ria channel 104 pada pukul 10:00 malam hingga 11:00 malam? I terlupa langsung pasal rancangan ni sebab kebiasaannya hari Sabtu i dah set untuk tengok rancangan di channel 706 (Lifestyle HD). Jadi bila bukak je channel 104, dah 30 minit dokumentari mengenai Walimatul Urus Yusry dan Lisa bahagian 1 ditayangkan (duhh...)

sumber gambar : http://nurizspace.com/

Untuk pengetahuan korang Yusry dan Lisa telah pun bernikah pada 23hb Februari 2012 (Khamis... Woww... malam Jumaat tu. Eh! Hehehe), selepas maghrib bertempat di Hotel Marriot, Putrajaya. Yang kelakarnya waktu layan twitter nak tengok kemaskini terbaru kawan-kawan i. I baru perasan mengenai pernikahan Yusry dan Lisa ni. Waktu tu, i tengah bersantap dengan enaknya Kaw Kaw Burger Bakar dekat Seksyen 2, Wangsa Maju. Nampak sangat i tak berapa kisah dengan dunia Artis berbanding melayan perut sendiri yang kelaparan. Hahaha... (review / ulasan entry pasal Kaw Kaw Burger Bakar ada dekat sini ---> http://www.reenaonline.com/2012/02/kaw-kaw-burger-bakar.html)

Bila duduk baca perjalanan pernikahan Yusry dan Lisa yang dikemaskini oleh twitter @beautifulnara malam tu. I teringat yang i pernah hantar tweet pada @YusryKRU, tahun lepas dan yang bestnya tweet i tu dibalas oleh Yusry! (wahh!! pengsan sekejap jadinya. Hahaha). Gara-gara tweet i ni, berlakunya kekecohan besar dikalangan kawan-kawan i sebab i rasa dorang pun tak sangka Yusry akan jawab twitter i (gila kau! Artis glamour nak layan peminat sampingan je. Tak class tau... hehehe). Lagipun ada kawan-kawan baik i waktu sekolah menengah yang tahu, i memang peminat setia KRU especially Yusry waktu dulu-dulu (hahaha... Awas!). Jadi dorang memang boleh agak betapa seronoknya i bila Yusry sudi balas twitter i. Biasalah, zaman sekolah dulu-dulu. I memang suka balut buku teks dengan gambar-gambar artis yang i minat. Sumber inspirasilah katakan. Ish, bila ingat-ingat balik. Kelakar sangat pun ada, malu sangat pun ada. Tapi tulah antara kenangan-kenangan budak sekolah yang tak boleh diputar balik (huhuhu... sedih!).


Berbalik mengenai dokumentari Walimatul Urus Yusry dan Lisa. Istimewanya ialah, ianya memaparkan rahsia percintaan antara Yusry dan Lisa yang belum pernah dikongsi dengan mana-mana pihak. Selain menceritakan mengenai detik persiapan perkahwinan, upacara akad nikah dan resepsi persandingan. Untuk bahagian 1 yang disiarkan pada 25 Februari akan meneliti profil pengantin lelaki dan perempuan, kisah cinta mereka daripada kaca mata mereka sendiri serta kenalan dan ahli keluarga, serta persiapan perkahwinan.
Para peminat Yusri dan Lisa semestinya ingin mengetahui secara lebih lanjut tentang detik perkenalan awal mereka berdua. Siapakah yang memulakan langkah pertama dan bagaimanakah reaksi insan-insan yang seharusnya sentiasa rapat dalam kehidupan mereka berdua? Antara kenalan mereka yang akan ditemubual dalam dokumentari ini ialah seperti kedua beradik Yusry Norman dan Edry, teman-teman rapat, ibubapa termasuk temubual dari penerbit filem David Teo yang telah menggilap bakat Lisa hingga menjadi seorang bintang serta temu ramah bersama wartawan hiburan dan juga rakan artis seperti Liyana Jasmay dan Erra Fazira.
Apakah pula perubahan ketara yang ditunjukkan oleh Yusri dan Lisa, apabila kedua-duanya dilamun cinta? Tahukah peminat bahawa temujanji pertama Yusry ialah bersama ibu Lisa, Puan Siti Amira dan bukan anak gadisnya Lisa? Semuanya akan didedahkan di bahagian pertama dalam dokumentari ini.
Manakala, pada bahagian 2 pula, dokumentari ini bersambung di upacara akad nikah, persiapan terakhir majlis persandingan, liputan majlis persandingan dan pengakhiran sesi temubual bersama pengantin lelaki dan perempuan tentang perancangan dan harapan masa depan mereka.Antara paparan menarik yang akan dikongsikan bersama penonton ialah tentang konsep perkahwinan Yusry dan Lisa khususnya tema, makna di sebalik warna serta pakaian yang dipilih mereka. Di satu babak juga, Ibu Lisa akan bercerita tentang kerisauannya kerana Lisa dan Yusry sentiasa sibuk dan banyak perkara yang belum siap.
sumber : budiey (thanks!)


Ini video promo untuk dokumentari Walimatul Urus Yusry dan Lisa bahagian 1 (yeay!)

Untuk korang yang ketinggalan menyaksikan dokumentari Walimatul Urus Yusry dan Lisa bahagian 1, jangan risau ulangannya ada pada hari ni, Ahad pukul 8:00 malam hingga 9:00 malam di Astro Ria channel 104 (hoorey! suka tak?) Manakala untuk bahagian 2 dokumentari mereka, kita nantikan sama-sama kemunculannya pada 3hb Mac 2012 (Sabtu) pukul 10:00 malam di channel 104 Astro Ria. Kalau takut terlupa, korang set sekarang ni jugak reminder dekat alat kawalan jauh Astro. Hah, kan ke senang?

Kemaskini / Update terbaru pukul 5:25 petang : Kalau tak sabar nak tunggu ulangan malam ni, www.GuaTv.com dah upload Walimatul Urus Yusry dan Lisa bahagian 1 di YouTube (double suka!!)



Kemaskini / Update terbaru 4hb Mac 2012 pukul 5:41 petang : YouTube Walimatul Urus Yusry dan Lisa bahagian 2 dah ada!! Cayalah, boleh tengok complete kisah mereka ni dekat sini je (triple suka!!!) Terima kasih GuaTV.


p/s : sekarang i tengah tengok YouTube Walimatul Urus Yusry dan Lisa bahagian 1 dan bahagian 2 (ehemmm)


4 comments:

  1. Replies
    1. Silalah tengok dear. Akak tengok sambil senyum-senyum gitu. Kihkihkih...

      Delete
  2. woweeee bertwit twit dgn artis u auuww...
    nak tengok gak ler citer dorang nie...
    sweet kapel gitu kan...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kehkehkeh... testing aje sis... tak sangka kebanyakan retis ni ok, rajin gak layan peminat. Tapi saya tension ni, Siti Nurhaliza tak penah reply saya pun (ada dia kesah!) Hahaha

      Delete

- Terima kasih sebab sudi baca bebelan i
- Semua komen akan diluluskan oleh Cikgu Beso sebelum dipublish.
- I sedaya-upaya akan jawab semua komen / pertanyaan korang (walaupun kadang-kadang tu lambat) takde seksateri lah katakan :P
- Untuk kawan-kawan yang selalu jenguk i, korang memang kawan yang baik! :')
- Untuk Anonymous, it is nice if you can leave your NAME :) Thanks!

“ORANG YANG TIDAK SUKA MENGHORMATI ORANG LAIN, ADALAH ORANG YANG TIDAK TERHORMAT. ORANG YANG DIHINAKAN ITU BELUM TENTU DIA AKAN HINA ATAU TIDAK, TETAPI PERBUATAN MENGHINAKAN ORANG ITU SUDAH MENJADI BUKTI ATAS KEHINAAN DIRI KITA SENDIRI.” (HAMKA)