Blogger templates

Apr 27, 2012

My Nestle Incredible Story

Kalau sebut produk Nestle rasanya satu Malaysia dah kenal, tahu dan gunakan kebanyakan jenis-jenis produk Nestle ni kan? I rasa dari i kecil sampai dah lahirkan tiga orang anak. Produk Nestle jugaklah yang sentiasa jadi pilihan i. Tak kiralah untuk sarapan pagi ke, minum petang ke dan buat kuih-muih raya.

Nak bagi korang kenal dan ingat balik, apa produk keluaran Nestle yang ada dekat pasaran. Korang boleh tengok gambar dekat bawah.

Pinjam gambar dekat Google

Teringat waktu jadi student UiTM dulu-dulu, tak sah kalau dekat bilik kita orang takde Maggi, Milo dengan Sos Cili Maggi. Kiranya kalau pergi beli barangan runcit dekat shopping complex, nilah antara benda wajib beli setiap kali muncul semester baru. Walaupun dah tahu, Maggi ni tak berapa bagus untuk kesihatan, tapi nilah makanan yang dapat isi perut disaat duit tengah sesak dan kelaparan bila tengah malam. Huhuhu... bunyi macam sadis kan? Tapi bila waktu makan meriah sangat, kita orang siap berebut-rebut lagik. Alahai, rindunya dekat roommate ku!

Dan nak tahu tak? Resepi pertama yang i belajar waktu jadi ahli Tunas Puteri dekat sekolah rendah ialah Murtabak Maggi (Kak Rasp ingat lagi tak Murtabak Maggi yang kita masakkan untuk akak? Kihkihkih) Yang kelakar tu, Murtabak Maggi ni dah jadi kegemaran hubby dan anak i yang sulung. Sebab tak nak galakkan anak i kerap makan maggi, i cuma sediakan sekali untuk 3, 4 bulan berikutnya. Sesiapa yang tak tahu lagik resepi Murtabak Maggi, nanti i poskan dekat entry akan datang.

Kenapa sibuk-sibuk cerita pasal Nestle ni?

Hehehe... sebenarnya nak bagitahu dekat korang sekarang ni ada pertandingan 100 Tahun Nestle Disisimu. Pertandingan ni diadakan bersempena dengan sambutan ulangtahun Nestle yang ke 100 tahun (wow!! 100 tahun tu!! Cepat klik dekat sini ---> http://www.nestle.com.my/Nestle100Years/Intro.aspx). Pertandingan ni jugak ringkas / simple sangat sebab korang cuma perlu hantar cerita menarik yang ada kaitan dengan sebarang produk Nestle pilihan korang. Selain daripada cerita menarik, korang jugak boleh hantarkan gambar dan video korang. Manakala untuk penyertaan melalui Twitter pulak, korang kena pastikan setiap ayat yang korang Tweet kena ada kaitan dengan Nestle dan jangan lupa letakkan hashtag #Nestle100. Dua pemenang akan dipilih untuk setiap kategori Cerita / Gambar / Video / Twitter. Yang bestnya lebih RM100,000.00 hadiah wang tunai akan disumbangkan oleh Nestle untuk pertandingan ini (hooyeh!!) Nak tahu berapa hadiah wang tunai untuk setiap kategori, jeng-jeng-jeng RM900.00 untuk Video Terbaik, RM700.00 untuk Cerita Terbaik, RM500.00 untuk Gambar Terbaik dan RM200.00 untuk Tweet Terbaik.





Selain tu, penyertaan untuk pertandingan ini takde had tertentu. Maksudnya, korang boleh hantar seberapa banyak cerita, gambar, video dan twitter yang korang suka. Tapi dalam banyak-banyak tu, korang cuma boleh menang sekali je. Alaa... tak kisahlahkan? Janji kita cuba. Korang apa lagik? Jom join ramai-ramai. Tarikh tutup penyertaan ialah 30 November 2012.

Ini adalah antara penyertaan kategori bercerita yang i hantar. Kenangan Maggi dan UiTM.



Yang ni pula, antara gambar yang i pertandingkan untuk 100 Tahun Nestle Disisimu. Gambar anak i yang bongsu tengah minum susu Nestle Nan Grow dengan gembiranya.



p/s : Nak sambung hantar cerita banyak-banyak dekat Nestle. Harap-harap adalah terselit menang satu. Kihkihkih

15 comments:

  1. Syat0za ZaiApr 27, 2012 09:48 AM
    goodluck kak reena :D

    zai join, tapi kene umur 18tahun keatas.. padahal zai dah 18 dah! wuuu~

    ReplyDelete
    Replies
    1. Thanks Zai (terharu tau!) Kesian dekat awak :( Takpe harap-harap ada pertandingan lain awak boleh join. Jangan sedih k :)

      Alahai ada masalah dekat entry yang sebelum ni. So akak copy paste komen awak dekat entry lagik sekali.

      Delete
    2. same2 :) insyaAllah.. tak sedih aih =')

      err, ahaha.. patut entry tadi dah takde =))

      Delete
    3. Hehehe... bagus tau dia ni :) Strong Girl!

      Entry tu jadi biskut, kejap ada, kejap hilang, lepas tu terus hilang... (adehh...)

      Delete
  2. Good luck kak reena! Harap2 menang! :D

    ReplyDelete
    Replies
    1. Korang ni semua memang comella!! Mekasih Sarah :)

      Delete
  3. lama jugak masa dia kasi yer.
    ada masa ler lg nk pk idea untk beat akak:p
    hehe
    Gud Luck:)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Acehhh... mau lawan ka? Hehehe... jom-jom :)

      Delete
  4. megi dan milo mmg tak dapat dipisahkan...
    mmg sedappp sgt makan megi zaman uni kan...
    masak air panas rendam dalam tupperware...

    ReplyDelete
    Replies
    1. Kadang-kadang tu siap masak dalam periuk nasi lagik... Hehehe. Periuk nasi serba boleh!!

      Delete
  5. all the best sis....
    hopefully tersangkut lah salah satu entri u :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Mekasih kakakku... Amin... Fuh-fuh... Hehehe

      Delete
  6. eh lupa nak cakap....
    citer maggi murtabak tu tak akan ku lupa seumur hidupku :D
    hahahahaha....

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hahaha.... nak rasa lagik, mai datang rumah kita kak :)

      Delete
  7. goodluck...mana taw ada rezeki insyallah amin!!

    ReplyDelete

- Terima kasih sebab sudi baca bebelan i
- Semua komen akan diluluskan oleh Cikgu Beso sebelum dipublish.
- I sedaya-upaya akan jawab semua komen / pertanyaan korang (walaupun kadang-kadang tu lambat) takde seksateri lah katakan :P
- Untuk kawan-kawan yang selalu jenguk i, korang memang kawan yang baik! :')
- Untuk Anonymous, it is nice if you can leave your NAME :) Thanks!

“ORANG YANG TIDAK SUKA MENGHORMATI ORANG LAIN, ADALAH ORANG YANG TIDAK TERHORMAT. ORANG YANG DIHINAKAN ITU BELUM TENTU DIA AKAN HINA ATAU TIDAK, TETAPI PERBUATAN MENGHINAKAN ORANG ITU SUDAH MENJADI BUKTI ATAS KEHINAAN DIRI KITA SENDIRI.” (HAMKA)