Blogger templates

Jan 15, 2013

Cute Collection Items / Koleksi Barangan Comel #1

Cute Food Divider / Pembahagi Makanan Comel
Cute Food Utensils / Perkakas Alatan Makanan Comel
Cute Lunch Box Containers / Bekas Makanan Comel
Hello Kitty Chopstick
Hello Kitty Hand Soap Dispenser
Hello Kitty Flower Fertilizer Cap
Hello Kitty Pencil Case

Untuk pengetahuan korang, barang-barang dekat atas ni merupakan antara koleksi peribadi milik i dan Kak Ngah (alololo... comel tak? Comel tak kami? Amboi... menyempat lagi tanya soalan 'masuk bakul angkatkan kami'... weee...). Kebanyakan daripada barangan ni i dapatkan randomly maksudnya ada yang i beli dekat Kedai Daiso, Tokutokuya dan Guardian. Harganya pun berbeza-beza iaitu dari RM4.90 hingga RM15.00 untuk satu item.

Macam Cute Food UtensilCute Lunch Box Container dan Hello Kitty Pencil Case actually i dah beli lama dah, tapi i simpan untuk Abang Long dan Kak Ngah bila dorang dah start bersekolah. So, sekarang ni barangan ni semua dah selamat jadi hak milik Abang Long dan Kak Ngah bermula 1 Januari 2013 (untunglah dorang...)

Sesiapa yang mengikuti blog Reenaonline sejak tahun 2008 rasanya dah sedia maklum dengan hobi i dan pelbagai koleksi barangan comel yang pernah i poskan dalam entri sebelum ni dekat tag Hello Kitty, Kedai Daiso, Kawaii Eraser, Koleksi Permainan dan lain-lain lagi. Jadi, kalau ada antara korang yang minat dengan barangan comel, sudi-sudilah picit pada link tag yang i bagitahu tadi untuk menambahkan feeling kecomelan korang.


p/s : Tak kisahlah walaupun koleksi barangan comel ni i beli dengan harga murah (bawah RM5.00) sekalipun, semuanya tetap jadi kesayangan i sampai bila-bila (eh-eh sentimental lah pulak... hehehe).

10 comments:

  1. apa ni apa ni apa ni..kenapa comel sangat mama nyer. kannn kalau dah koleksi kita, murah pun sayang, sentimental value.

    ReplyDelete
  2. sweet2 ma...hihi, asiah pun suke mende2 comel ni.;)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Terasa macam muda remaja gitu eh? Hehehe ;)

      Delete
  3. comel la Hello Kitty Hand Soap Dispenser tu.. kalau sy beli kompem tak guna, buat perhiasan je..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Sama lah ni FAR, tengah dok fikir 100 kali nak guna ke tak? Hehehe...

      Delete
  4. reena reena... ida plg suka g tokutakuya tu bento tools dia lg byk dari daiso. murah seposen hehe... bento box pon mcm2 character ahhh

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hahaha... kita pun suka jugak bento tools tapi bila nak beli lagik, hubby buat ayat perli, "yang dekat rumah tu bukan benda yang sama ke?" Eh, hehehe... terus segan nak ambil :P

      Delete
  5. ni byk mamanya je yg lebih dr anaknya haha :p

    ReplyDelete
    Replies
    1. Yelah Cha, sumbangan ni datang dari mama. Mestilah mama yang lagik banyak. Kihkihkih :P

      Delete

- Terima kasih sebab sudi baca bebelan i
- Semua komen akan diluluskan oleh Cikgu Beso sebelum dipublish.
- I sedaya-upaya akan jawab semua komen / pertanyaan korang (walaupun kadang-kadang tu lambat) takde seksateri lah katakan :P
- Untuk kawan-kawan yang selalu jenguk i, korang memang kawan yang baik! :')
- Untuk Anonymous, it is nice if you can leave your NAME :) Thanks!

“ORANG YANG TIDAK SUKA MENGHORMATI ORANG LAIN, ADALAH ORANG YANG TIDAK TERHORMAT. ORANG YANG DIHINAKAN ITU BELUM TENTU DIA AKAN HINA ATAU TIDAK, TETAPI PERBUATAN MENGHINAKAN ORANG ITU SUDAH MENJADI BUKTI ATAS KEHINAAN DIRI KITA SENDIRI.” (HAMKA)