Blogger templates

Jan 22, 2013

iPhone 4 For Sale / iPhone 4 Untuk Dijual

Akhirnya entry yang ditunggu-tunggu muncul jua. Excited tak korang... excited tak? Ehemmm...

Bismillahirrahmanirrahim....

Lelong... lelong... iPhone 4 untuk dijual... iPhone 4 untuk dijual... Lelong... lelong!!! Adik comel, kakak cantik, abang handsome... meh rapat-rapatkan hidung korang dekat skrin komputer masing-masing (ewahhh... macam main laga-laga hidung nampak... laga hidung dengan komputer je boleh tau... laga-laga hidung dengan orang. Errr.... Scary! Keh-keh-keh).

Untuk pengetahuan korang, saya yang comel dan hubby yang merupakan pemilik kepada iPhone 4 di bawah ini dengan rasa gemuruhnya (gituuu...) mengumumkan bahawa bermulalah sessi jualan ke atas iPhone 4 kami yang banyak berjasa selama ini. Serius korang, iPhone 4 nilah satu-satunya kawan terbaik dikalangan gadget yang i ada, selalu sangat berada disamping i tak kira susah mahupun senang. Dahla tu banyak sangat membantu i especially waktu i kelam-kabut, tukang ingatkan i bila i terlupa, selalu tangkap gambar i buat gaya comel tanpa rasa loya (hehehe...), kejutkan i pagi-pagi sebelum Subuh untuk pergi kerja, tolong buatkan kira-kira untuk i bila bershopping sakan dan macam-macam lagilah (korang tengok, kawan manusia pun belum tentu sanggup nak layan korang macam ginikan? Kau mampu? Hehehe).

Kalau sesiapa yang mengenali i dan hubby secara realiti mesti dah tahu betapa caringnya kita orang menjaga iPhone 4 ni dengan penuh kasih sayang. Jadi kalau i bagitahu conditionnya 100% perfect, memang sehabis perfect yang korang akan dapat (tanpa scratch / calar pada kedua-dua bahagian body iPhone 4). Begitulah jugak sebaliknya. Kedua-dua iPhone 4 ini, i akan jual lengkap dengan kotak (yang masih berplastik) sama macam waktu kali pertama kita orang beli.


Description / Penerangan / Ciri-ciri Untuk Kedua-dua iPhone 4

1. Berwarna Hitam dan beli melalui Maxis.
2. Used : Selama 2 tahun.
3. Kapasiti / storage ialah 16GB.
4. Tak pernah buat jailbreak.
5. Kemaskini terbaru pada iPhone 4 ialah IOS 6.0.1.
6. Screen protector telah dipasang pada kedua-dua bahagian iPhone 4 (depan dan belakang).
7. Dilengkapi dalam kotak bersama-sama dengan charger, USB cable, earphone dan SIM ejector yang masih dalam keadaan baik (jarang sangat guna dan ada antaranya tak guna langsung).
8. Tujuan jual : Sebab dah upgrade kepada iPhone 5.
9. Tiada sebarang scratch / calar pada permukaan depan dan belakang kedua-dua iPhone 4.


I bahagikan kedua-dua iPhone 4 dengan nama :-

iPhone 4 Set No. 1
dan
iPhone 4 Set No. 2

*Untuk penerangan lebih jelas, korang boleh tengok gambar dekat bawah ok.

Terdapat sedikit perbezaan harga untuk kedua-duanya. Di mana untuk iPhone 4 Set No. 1, harga yang i tawarkan ialah RM950.00. Condition untuk iPhone 4 Set No. 1 memang 100% perfect.

Manakala untuk iPhone 4 Set No. 2, harga yang ditawarkan ialah RM900.00. Sebab apa murah sikit dari iPhone 4 Set No. 1? Sebab ada dua tanda kecil pada bahagian bawah iPhone 4 Set No. 2 (bukan atas cermin tapi betul-betul pada bahagian bawah). Anyway tanda ni, tak nampak sebenarnya bila korang dah pakai casing iPhone. Tapi sebab rasa bersalah i turunkan harga sikit dari iPhone 4 Set No. 1 tadi.

Nota : Cash On Delivery untuk mereka yang berada di area Kuala Lumpur dan Selangor. Untuk mereka yang diluar kawasan yang i nyatakan tambahan harga untuk postage diperlukan.

Ada tawaran harga menarik kalau korang nak beli kedua-duanya sekali (yeay!) Macam biasa untuk pertanyaan lanjut sila emelkan kepada i di  :

reena_onn@yahoo.co.uk
atau
SMS di ---------???----------

"Siapa cepat dia dapat!!!"

"Nampaknya dah ada pemilik baru untuk dua-dua iPhone 4 dekat bawah (hoorey!!!) so automatik tawaran dah pun TUTUP (sorry korang untuk yang masih bertanya... lambat pulak nak update dekat sini). Tak sangka orang yang beli iPhone 4 i ni, pembaca dalam senyap (ewahhh... silent reader gitu) blog i (macih awak!!!) First time jumpa dah macam bertahun-tahun ngam (hahaha... hubby i sampai curious tanya, "kawan sekolah lama sayang ke tu?") Biasalah sayang, orang Johor memang peramah even orang tu baru je jumpa. Yang bestnya dia juga pemenang Giveaway yang i anjurkan baru-baru ni."
"Hai Cinda, seronok dapat jumpa awak tau. I hope someday we can meet again and spend more time together."

Jom kita tengok gambar pulak.


IPHONE 4 SET NO. 1 (HARGA : RM950.00)





IPHONE 4 SET NO. 2 (HARGA : RM900.00)






TAWARAN ISTIMEWA UNTUK KORANG YANG NAK BELI KEDUA-DUA SET IPHONE 4 SEKALIGUS *emel atau sms lah i, apa lagik? Hehehe...



p/s : Pertanyaan mengenai iPhone 4 for sale / iPhone 4 untuk dijual hanya dijawab melalui emel dan sms sahaja ye. Kalau tanya dekat komen bawah, jawapan i sama jugak. "Emel / SMS lah saya." Macih semua... Tiba-tiba terasa excited pulak nak tahu siapa gerangannya pemilik baru iPhone 4 i ni nanti.


12 comments:

  1. Wah wah mesti syg kan nk jual tp dh ada iphone5 mesti x kisah kn hihi

    ReplyDelete
  2. saya nak beli camner...serius nih...

    ReplyDelete
  3. camne leh terlepas tawaran hebat ni.. huhuh..

    ReplyDelete
  4. Dear, email me mandakcumil85@gmail.com intrested buy set 1 iphone 4 u

    ReplyDelete
  5. Masih available lg x? Nak beli yg 1st set tu

    ReplyDelete
  6. Dear, email me mandakcumil85@gmail.com intrested buy set 1 iphone 4 u

    ReplyDelete
  7. Dear, email me mandakcumil85@gmail.com intrested buy set 1 iphone 4 u

    ReplyDelete
  8. Dear, email me mandakcumil85@gmail.com intrested buy set 1 iphone 4 u

    ReplyDelete
  9. Dear, email me mandakcumil85@gmail.com intrested buy set 1 iphone 4 u

    ReplyDelete

- Terima kasih sebab sudi baca bebelan i
- Semua komen akan diluluskan oleh Cikgu Beso sebelum dipublish.
- I sedaya-upaya akan jawab semua komen / pertanyaan korang (walaupun kadang-kadang tu lambat) takde seksateri lah katakan :P
- Untuk kawan-kawan yang selalu jenguk i, korang memang kawan yang baik! :')
- Untuk Anonymous, it is nice if you can leave your NAME :) Thanks!

“ORANG YANG TIDAK SUKA MENGHORMATI ORANG LAIN, ADALAH ORANG YANG TIDAK TERHORMAT. ORANG YANG DIHINAKAN ITU BELUM TENTU DIA AKAN HINA ATAU TIDAK, TETAPI PERBUATAN MENGHINAKAN ORANG ITU SUDAH MENJADI BUKTI ATAS KEHINAAN DIRI KITA SENDIRI.” (HAMKA)