Blogger templates

May 11, 2008

Bila Che Det Kembali



saya bukanlah orang yang cukup arif dengan dunia politik ini. dan politik bukanlah tajuk utama perbincangan diantara saya dan juga rakan-rakan yang lain. walaubagaimanapun, pergolakan yang berlaku di dalam kerajaan kita ini (Malaysia) sedikit sebanyak menjadikan saya 'celik mata' dengan keadaan sekeliling.

mungkin sebab utamanya, saya dilahirkan & dibesarkan di bawah kepimpinan Tun Dr Mahathir. apa sahaja yang berlaku kepada kerajaan Malaysia dahulu (contohnya waktu inflasi) dapat diatasi dengan mudah. rakyat tidak perlu bersusah-payah memikirkan masalah-masalah yang timbul, semuanya diberi perhatian oleh Tun dan diambil sebagai satu tanggungjawab. malah semua masalah yang berlaku mendapat respon dari Tun dengan kadar segera.

sikap & tanggungjawab Tun ini menjadikan saya merindui dengan ketokohan beliau. dan kewujudan blog Tun benar-benar mengubat kerinduan saya padanya. saya rasa belum ada tokoh yang setanding Tun Dr Mahathir. suara dan kelantangan beliau dalam memberi pendapat sekurang-kurangnya membantu suara-suara kecil ini. bagaimana pula dengan pendapat anda?

0 Say (s):

Post a Comment

- Terima kasih sebab sudi baca bebelan i
- Semua komen akan diluluskan oleh Cikgu Beso sebelum dipublish.
- I sedaya-upaya akan jawab semua komen / pertanyaan korang (walaupun kadang-kadang tu lambat) takde seksateri lah katakan :P
- Untuk kawan-kawan yang selalu jenguk i, korang memang kawan yang baik! :')
- Untuk Anonymous, it is nice if you can leave your NAME :) Thanks!

“ORANG YANG TIDAK SUKA MENGHORMATI ORANG LAIN, ADALAH ORANG YANG TIDAK TERHORMAT. ORANG YANG DIHINAKAN ITU BELUM TENTU DIA AKAN HINA ATAU TIDAK, TETAPI PERBUATAN MENGHINAKAN ORANG ITU SUDAH MENJADI BUKTI ATAS KEHINAAN DIRI KITA SENDIRI.” (HAMKA)