Blogger templates

Nov 8, 2008

Danish Was Sick



Sian anak aku... Kalo korang tengok pic anak aku yang kiri tuh aku tangkap kat Klinik Saujana
area umah aku (Jumaat - 7th Nov 08). Dan lepas aje aku amik gambar anak aku nih,
trus dia muntah-muntah.
Bukan skali je dia muntah tapi sampai 3 kali dekat klinik tuh.
Masalahnye kejadian muntah nih bukan pagi nih aje
tapi starting dari malam semalam lagik.
Aku dan hubby pening kepala dibuatnya.
Yela... tetiba aje dia bole muntah-muntah tanpa apa-apa sebab.
Ikutkan waktu amik dari umah baby sitter petang tuh dia ok aje,
happy sakan main kete kecik dengan bebudak lain.
Tapi malam tuh lepas minum susu, dia muntah-muntah dari kol 10 malam
sampai kol 3 pagi.
Aku sangkakan perot dia masuk angin sebab tak makan apa-apa untuk malam tuh.
So aku beri dia crackers.
Dan sama gak jawapan yang aku terima dia tak nak makan.
Bila dipaksa gak, bertambah trokla pulak muntah dia.
Badan dia pon dah panas semacam aku rasa.
Awal-awal pagi aku dan hubby decide takyah pegi keje arini.
Danish pon dah lembik semacam waktu aku bawa ke klinik tuh.
Diam memanjang... selalunya kalo sakit sekalipon
dia still bergerak ke sana-sini.
Nih memang sah sakit tahap trok nih.
Hah... lupe nak cite, waktu danish muntah-muntah tuh,
aku nak ucapkan tenkiu so much
dekat akak-akak yang tolong aku kat situ.
Ada yang bagi towel dekat aku dan ada yang tolong lapkan mulut danish.
Terharu sangat aku.
Tulah yang aku suka sangat tinggal dekat area umah aku nih.
Community melayu kat sini saling ambil berat each other.
Time kasih skali lagik yek.

8 comments:

  1. alololo...siannya danish..
    get well soon ye danish..
    makan ubat yg mummy bagi tau...

    ReplyDelete
  2. kesiannnye...nk tolong pn boleh reena,dpt tengok n bg semangat jelh ekk...reena kena all da time ngan die..baru die rasa selesa tau..insyaallah...budak2 nih akn cpt baik..

    hugs 4 danish yarh...

    ReplyDelete
  3. munirah abd - nasib baiklah danish sng bg makan ubat yang...kalo tak pening kepala gak dibuatnya...

    ladyell - tenkiu sis, alhamdulilah dah ok dah dia... saje bikin suspen taw danish nih...

    ReplyDelete
  4. ciannya dia..bila anak camni aduhai risaukan...

    ReplyDelete
  5. risaukan kalau anak jadi mcm nie ?
    tak senang duduk rasanya...
    huhuhuhu...
    naluri ibu...

    ReplyDelete
  6. uiish kesiannya danish... napa jadi camtu reena, pe doc cakap.. tapi tu ler anak kan, kita akan cepat risau klu dia sakit

    ReplyDelete
  7. syiannye danish..musim kOt skang nih..my sOn pun dah seminggu, semalam still panaz lagi..selsema da kureng, batuk lak..hOpe danish get well sOOn..

    ReplyDelete
  8. rasp - tulah nak tido pon tak sng sis..

    sweetmama - a'ah yang... risau sgt2...

    cutemiut78 - doc kata maybe dia pegang somethin' kotor then masuk dlm mulut, tuh yg jd camtuh... hmm... nasib baik dah ok dah...

    bonda - alhamdulilah dah sht dah bonda, hope anak bonda pon cpt sht k...

    ReplyDelete

- Terima kasih sebab sudi baca bebelan i
- Semua komen akan diluluskan oleh Cikgu Beso sebelum dipublish.
- I sedaya-upaya akan jawab semua komen / pertanyaan korang (walaupun kadang-kadang tu lambat) takde seksateri lah katakan :P
- Untuk kawan-kawan yang selalu jenguk i, korang memang kawan yang baik! :')
- Untuk Anonymous, it is nice if you can leave your NAME :) Thanks!

“ORANG YANG TIDAK SUKA MENGHORMATI ORANG LAIN, ADALAH ORANG YANG TIDAK TERHORMAT. ORANG YANG DIHINAKAN ITU BELUM TENTU DIA AKAN HINA ATAU TIDAK, TETAPI PERBUATAN MENGHINAKAN ORANG ITU SUDAH MENJADI BUKTI ATAS KEHINAAN DIRI KITA SENDIRI.” (HAMKA)