Blogger templates

Jan 16, 2010

Kawaii Mold a.k.a Acuan Kawaii


Kesukaan aku sekarang nih ialah kumpul mold dan container yang kiut-miut tuk masak-masak nanti. Ikutkan kalo kat LINK nih... aku dah penah beli mold untuk goreng telo bentuk bearkan, so nih kekiranya sedare-mare dengan mold bear yang arituh gaklah cuma yang nih kegunaannye untuk buat mende laen plak... Yang kelako tuh, bile dah masak guna mold nih, buat aku tetiba ngase cam sayang plak nak makan sebab kiut bebeno. Janji aritu nak show-op bekpes aku kan?? Tapi... sampai arini aku tak show-op-show-op lagik kan.. haha... saje je tuh... kalo show-op semua pic dalam satu entry tak beshla...
Jom... aku perkenalkan kawaii mold yang aku beli nih...


Nih mold untuk buat muffin/cupcake... yang beshnye mold nih bole cuci balik lepas guna pastu senang tuk' kuarkan muffin/cupcake yang dah siap sebab diperbuat dari silicone.... canepon aku blom testing lagik... sebab dok carik resepi nak buat muffin/cupcake.
Nih plak mold untuk tekap kat sandwich/roti. Danish sronok makan sandwich yang aku buat guna mold nih... sampai mintak tambah lagik... hihi...


Nih mold untuk buat cookies tapi aku rase kalo nak guna untuk buat sandwich pon bole gak...



Nih mold untuk letak makanan yang kite dah masak tuh dekat dalam bekas bekal makanan... kekiranya takmo makanan tuh bercampurla... lebih kurang cam divider gakla function dia... tapi aku rase aku nak buat jelly guna mold nihla... haha... kretip tak aku??
Nih mold untuk buat cake.... Lovey-duvey gitu.... tapi aku pikir kalo nak ubah ngupe nasi yang kite hidang tuh jadi bentuk love pon besh gakkan?... kompom hubby aku bertambah sayang....

Suka sangat dengan container nih sebab kaler dia polka-dot pink... hmmm... still tengah pikir ape nak isi dalam container nih... ngasenye cam nak isi uncang teh lipton feberet aku... mesti kiut...

Okielah... tuh aje untuk setakat ini... nanti kalo jumpe lagik kawaii mold yang laen, aku show-op lagik k... hepi wiken gang...

8 comments:

  1. wah dah beli penekap penekap..hahha

    kalau saya beli tekap tekap kat tanah liat la..buat buat kuih tak reti..ngegege

    ReplyDelete
  2. reena,beli kat ne sume2 tu? daiso ke?

    nk beli jugak,wat ns grg,tekap gn tu..wah..bestnye

    ReplyDelete
  3. kalo gini lah reena...
    bestnya makan kat umah u...
    mcm2 bentuk food ada hehehehehe..
    bila nak open house nie hahahahaha

    ReplyDelete
  4. ni yang suke bace blog reena ni..sebab reena rajin share benda2 kiut..;)

    ReplyDelete
  5. kak reena..mana beli mold tuh sume????geram nye..tiut~

    ReplyDelete
  6. mun - haha... besh taw main tekap2 nih...

    eya - a'ah feberet place...

    rasp - kalo buat open house... sis kenala janji dtg taw...

    kf - mcm2 ada...

    yats - tenkiu yang... hihi

    hezan - kat daiso yang...

    ReplyDelete
  7. mcmana boleh tak jumpa bila g daiso nih??rambang mata agaknya..hihi, sampai taktau nk beli apa..

    kiut sgt mold tu, nti pergi daiso boleh cariklah :)

    ReplyDelete

- Terima kasih sebab sudi baca bebelan i
- Semua komen akan diluluskan oleh Cikgu Beso sebelum dipublish.
- I sedaya-upaya akan jawab semua komen / pertanyaan korang (walaupun kadang-kadang tu lambat) takde seksateri lah katakan :P
- Untuk kawan-kawan yang selalu jenguk i, korang memang kawan yang baik! :')
- Untuk Anonymous, it is nice if you can leave your NAME :) Thanks!

“ORANG YANG TIDAK SUKA MENGHORMATI ORANG LAIN, ADALAH ORANG YANG TIDAK TERHORMAT. ORANG YANG DIHINAKAN ITU BELUM TENTU DIA AKAN HINA ATAU TIDAK, TETAPI PERBUATAN MENGHINAKAN ORANG ITU SUDAH MENJADI BUKTI ATAS KEHINAAN DIRI KITA SENDIRI.” (HAMKA)