Blogger templates

Aug 18, 2010

Anda Suka Gambar Yang Bagaimana?

Korang suka ambil gambar tak? Eh, tak suka? Suka tengok gambar je.
Ohh, ok tak apa *bunyi nada rasa bersalah especially untuk orang yang gila bergambar macam aku haha~*
Selain dari ambil gambar muka aku sendiri *hehe~memang i mengaku hokeh!*
Sekarang ni aku tengah cuba-cuba nak belajar ambil gambar benda bukan hidup tapi nampak macam hidup.
Woosshh!! apa tu?
Haha~alahhh, macam gini, aku suka tengok teknik-teknik ambil gambar macam anak patung ke atau makanan ke, atau benda-benda lainlah yang tak hidup pun tapi bila diterjemahkan dalam gambar macam kita rasa benda tu betul-betul ada depan mata kita.
Eee~aku kagumlah orang yang terror ambil gambar macam gini.
Kalau tengok gambar-gambar macam gini, rasa macam nak masuk je dalam dunia dia. Contoh collection gambar-gambar yang aku suka tengok macam dari HaileyKitten ni. Comel~je memanjang. Jealous aku tengok. Rasa macam nak gigit-gigit je. Dan gambar dekat AllThingsKawaii[dot]net ni pun selalu buat aku geram. Kalau tengok gambar dekat HelloKittyJunkies ni korang toksah ceritalah. Aku boleh duduk termenung lama-lama menikmati ke'cute'an melampau yang dia ada. Hoii! Kenapa kau boleh ada benda-benda cute macam ni hah? Meh bagi dekat aku sikit.*mesti dia akan kata, gilo ke hape pompuan ni..ehhehehe~tak baik tau :P*

"credit to HaileyKitten "

"credit to MissBonBon at AllKawaiiThings[dot]net"

"credit to HelloKittyJunkies"



Eh, kenapa lising gambar-gambar favourite aku ni semuanya pasal benda-benda cute a.k.a kawaiiness ni? Habis dah aku suka benda-benda yang cute nak buat macam mana. Terpaksalah korang redha kan jelah haha~

Tapi untuk teknik ambil gambar permandangan, bilik, makanan, orang atau haiwan pulak, aku suka sangat tengok Kevin & Amanda punya website. Amboi sebut Kevin & Amanda tu macam best friend aku je. Hoho~jangan salah paham dia tak kenal pun aku. Dan aku pun tak kenal sape dia? Muahaha~ Tapi aku kenal dia sebab website dia yang best tu. Kiranya walaupun tak kenal dia tapi aku anggap dia macam mentor aku gitu. Banyak sangat perkara yang dia sudi sharing. Ni mat salleh tak kedekut ni aku rasa hehe~ Dekat website dia jugak dia ada tunjuk macam mana nak jadikan cahaya dekat pokok Christmas jadi bentuk love, star dan macam-macam lagik. Tak percaya? Korang click sini. Amacam, best kan? Dan gara-gara dia jugaklah aku bersemangat nak beli camera DSLR sebabnya nak ambil gambar sama cantik macam dia ambil hihi~

"credit to Kevin&Amanda *perrghh! Yummy*"



Okie kawan-kawan, doakanlah kejayaan aku nak beli camera DSLR ni.
*kalau tak doa maknanya korang tak sayang aku :P*
Selain tu, korang bagitahulah aku yang korang pulak suka gambar yang macam mana?
*jangan gambar tuttt~ sudah :P*

0 Say (s):

Post a Comment

- Terima kasih sebab sudi baca bebelan i
- Semua komen akan diluluskan oleh Cikgu Beso sebelum dipublish.
- I sedaya-upaya akan jawab semua komen / pertanyaan korang (walaupun kadang-kadang tu lambat) takde seksateri lah katakan :P
- Untuk kawan-kawan yang selalu jenguk i, korang memang kawan yang baik! :')
- Untuk Anonymous, it is nice if you can leave your NAME :) Thanks!

“ORANG YANG TIDAK SUKA MENGHORMATI ORANG LAIN, ADALAH ORANG YANG TIDAK TERHORMAT. ORANG YANG DIHINAKAN ITU BELUM TENTU DIA AKAN HINA ATAU TIDAK, TETAPI PERBUATAN MENGHINAKAN ORANG ITU SUDAH MENJADI BUKTI ATAS KEHINAAN DIRI KITA SENDIRI.” (HAMKA)