Blogger templates

Oct 23, 2010

Astro Byond

Korang dah pasang Astro Byond (ada yang eja B.yond *mana-mana pun bolehlah*) dekat rumah korang?
Apa?? Belum pasang lagik, rugi wooo~ Best to the max!! HD (high-definition) nya memukau pandangan mata biru aku gitu :) *err~mata biru kontek-lens aku keh-keh-keh*



 Damien yang kekaguman macam mama dia :P


Tapi tak bestnya tak semua channel dekat Astro tu ada HD, ada certain-certain channel je yang berHD. Nak tau channel apa yang ada HD korang klik sini k. Macam mana pun dalam banyak-banyak channel HD, aku rasa channel Lifestyle HD yang paling mengancam!
Gila aku dibuatnya bila dia tayangkan tang makanan. Semuanya sedap-sedap belaka. Tengok dia punya cheese yang meleleh, sos dia yang juicy dan daging burger dia yang beraura *siap nampak clear asap bila makanan tuh dia masak panas-panas* buat mata aku jadi juling. Ni baru kehebatan HD, agaknya kalau aku beli TV yang ada 3D, menggigil aku tengok semua makanan tu keh-keh-keh.

Perkara penting yang korang kena ada bila nak pasang Astro Byond ni ialah korang kenalah ada TV yang berHD (high-definition) *yang ada mention Full HD, HD atau HDMi*. TV yang takde HD (atau dikenali sebagai SD *standard-definition*) tak boleh pasang Astro Byond ke? Eh, bukan tak boleh pasang, cuma rugi dekat korang jelah, sebab korang memang dapat channel HD yang Astro tawarkan ikut pakej Astro yang korang ambil tapi korang akan kerugianlah sebab TV korang tak dapat paparkan resolution sehebat HD *meaning korang akan tengok color tv korang tu macam biasa jelah (standard color)*. Tak sharp dan colorful macam tv-tv yang dah ada mention HD. Bunyi yang dikeluarkan pun lagik berdentum dan mantap bila pakai Byond ni sebab siap ada 5.1 Dolby Digital Surround. Lagipun bila dah upgrade ke Astro Byond automatic korangnya bil bulanan pun bertambah RM 20.00 setiap bulan. Tak ke macam rugi kalau ambil pakej HD tapi TV tak dapat tengok seterang macam HD yang digembar-gemburkan itu. Tapi kalau korang tak kisah, hihi~ aku pun tak kisah :P

Kalau ikut pengalaman aku yang dok tunggu Astro Byond sampai sebulan lebih gara-gara register dekat Website Astro. So aku cadangkan korang register je dekat wakil Astro agent yang sah berhampiran dengan rumah korang. Kompom tak sampai 2 minggu rumah korang akan dihiasi dengan Astro Byond gitu *nihla yang aku praktikkan mengikut cadangan bernas dari member hubby aku :)*

So, aku jugak nak ingatkan korang takde apa-apa bayaran yang dikenakan *a.k.a free* sewaktu proses pemasangan Astro Byond tu, so andainya ada Astro agent yang mintak duit dekat korang, maknanya itu bukan Astro agent yang sah *itu Astro agent yang jahat :P*. Untuk buat penukaran ke Astro Byond ni, dorang cuma ambil decoder Astro Lama dan Remote Astro korang je sebagai pertukaran.


p/s : Jomlah berHD kawan-kawan *kenyit mata sebelah*

0 Say (s):

Post a Comment

- Terima kasih sebab sudi baca bebelan i
- Semua komen akan diluluskan oleh Cikgu Beso sebelum dipublish.
- I sedaya-upaya akan jawab semua komen / pertanyaan korang (walaupun kadang-kadang tu lambat) takde seksateri lah katakan :P
- Untuk kawan-kawan yang selalu jenguk i, korang memang kawan yang baik! :')
- Untuk Anonymous, it is nice if you can leave your NAME :) Thanks!

“ORANG YANG TIDAK SUKA MENGHORMATI ORANG LAIN, ADALAH ORANG YANG TIDAK TERHORMAT. ORANG YANG DIHINAKAN ITU BELUM TENTU DIA AKAN HINA ATAU TIDAK, TETAPI PERBUATAN MENGHINAKAN ORANG ITU SUDAH MENJADI BUKTI ATAS KEHINAAN DIRI KITA SENDIRI.” (HAMKA)