Blogger templates

Oct 6, 2011

Perginya Steve Jobs

Pagi-pagi time selak Twitter dekat opis *eh, kantoi. Hehe*
Dah baca cite sedih :'(

"Steve Jobs co-founder Apple has died yesterday (5th October 2011)"

Memula macam tak percaya lagik, so bukak pulak website Apple. Ok, terpampang terus picture Steve Jobs yang latest. Tetiba terus rasa sebak, macam nak menangis. Haishh, memang rasa hilang mood sekejap. Terus jadi down secara mengejut.



Walaupun tak kenal personally dengan Steve Jobs dan Steve Jobs off course la tak kenal langsung dekat saya ni *tunjuk hidung comel :P* Tapi saya admire sangat-sangat kehebatan dia menaikkan nama Apple especially dalam meng'create' gadget-gadget canggih yang tak penah orang lain terpikir pun selama ni. Dan yang menarik, idea dia ni bukan saja untuk diri dia tapi untuk dikongsi dengan semua orang. Best kan? Tanpa idea Steve Jobs agaknya, sampai sekarang ni kita pakai handphone yang picit-picit je tu.

Sesape yang belum kenal sapekah Steve Jobs ni. Korang boleh click sini.

Ingat lagik, dulu kecik-kecik suka sangat pergi satu kedai accessories dekat JB ni. Takde kecik sangat pun time tu, adalah dalam umur 16 tahun gitu *ehemm Sweet 16 tau*. Pergi kedai tu sebab suka sangat tengok komputer Apple yang boleh see-thru yang ada striking color tu. Waktu tu, dah simpan impian nak beli komputer Apple bila dah start keje. Alhamdulilah, melalui hasil titik peluh sendiri *plus hubby hehe*, saya dah ada hampir kesemua gadget Apple. Lagipun yang seronoknya hubby pun selama ni minat barangan Apple sama macam saya jugak *weee*. Tak tahulah nanti kan, boleh ke Apple keluarkan produk sehebat waktu Steve Jobs ada lagik?

We'll wait & see.

p/s : Rest in peace Steve Jobs. Saya nak peluk MacBook Pro bawa tido malam ni.

2 comments:

- Terima kasih sebab sudi baca bebelan i
- Semua komen akan diluluskan oleh Cikgu Beso sebelum dipublish.
- I sedaya-upaya akan jawab semua komen / pertanyaan korang (walaupun kadang-kadang tu lambat) takde seksateri lah katakan :P
- Untuk kawan-kawan yang selalu jenguk i, korang memang kawan yang baik! :')
- Untuk Anonymous, it is nice if you can leave your NAME :) Thanks!

“ORANG YANG TIDAK SUKA MENGHORMATI ORANG LAIN, ADALAH ORANG YANG TIDAK TERHORMAT. ORANG YANG DIHINAKAN ITU BELUM TENTU DIA AKAN HINA ATAU TIDAK, TETAPI PERBUATAN MENGHINAKAN ORANG ITU SUDAH MENJADI BUKTI ATAS KEHINAAN DIRI KITA SENDIRI.” (HAMKA)