Blogger templates

Oct 20, 2012

Smales Ikea Malaysia

Dekat entry yang ini ---> http://www.reenaonline.com/2012/02/smaland-ikea-malaysia.html, i dah pernah bercerita mengenai keseronokan taman permainan di Ikea yang dikenali sebagai Ikea Småland. Macam mana pun untuk entry kali ini, i nak ceritakan bagaimana caranya untuk korang eh, anak-anak korang yang berumur antara 4 hingga 10 tahun (alooo... anak i yang kecil tak cukup umur lagi) mendaftar untuk jadi salah seorang warganegara Småland dan menyertai Sara (eh, siapa pulak si Sara ni?) di dalam Hutan Ajaib Småland (huhuhu! Apesal orang tua tak boleh join ni. Arghhh, tension la...)

SIAPAKAH SARA?

Kalau korang nak tahu, Sara ialah maharatu yang bertakhta dalam Hutan Ajaib Småland (hah... jangan main-main korang). Dia merupakan penjaga Hutan Ajaib Småland dan memang cukup pantang dengan orang yang tak suka pelihara pokok (eee... takut tak? Takut tak?) Umur Sara telah melebihi seribu tahun (dah tua dah rupanya Sara ni. Aik, tapi kenapa dia elok-elok je boleh tinggal dekat Hutan Ajaib Småland? "Orang tua lain" tak boleh pulak masuk sini. Marah i tau. Hehehe). Walau macam mana pun korang jangan risau, Sara ni lemah lembut orangnya, baik hati, bertimbang rasa dan suka membantu orang (macam ye-ye je Sara ni kan?). Untuk korang yang nak berkenalan dengan Sara lebih lanjut, bolehlah picit sini ya (manalah tahu berkenan buat bini ke? Eh! Hehehe) ---> http://www.smales.com.my/bm/about/sara.asp.

BAGAIMANA CARANYA MENDAFTAR SEBAGAI WARGANEGARA SMALAND?

Senang je sebenarnya. Pendaftaran hendaklah dilakukan di Bug House, Tingkat Bawah, Ikea Damansara. Pertama sekali, anak korang mestilah berumur di antara 4 hingga 10 tahun (untunglah, jadi budak kecik. Aik, nada cemburu nampak? Hahaha). Pastikan semasa pendaftaran tu, korang bawakan sekali sijil kelahiran atau MyKid. Masukkan butir-butir peribadi anak korang di Smales Shroom (tak kenal apa itu Smales Shroom boleh tengok gambar i dekat bawah ok?). Kemudian, gambar anak korang akan diambil oleh petugas Bug House untuk dimasukkan ke dalam passport. Selesai pendaftaran korang pergi ke Small Shroom sekali lagi untuk dapatkan pelekat / sticker kecil berwarna kuning untuk dilekatkan pada buku passport. Yeay, Siap dah! Dan yang bestnya pendaftaran ini adalah PERCUMA. Untuk sesiapa yang mendaftar sebelum 30 September 2012, korang akan terima satu landyard percuma.
Untuk keterangan lanjut, korang boleh dapatkan dekat sini ---> http://www.smales.com.my/bm/about/rights-of-a-smale.asp


Jom tengok gambar anak-anak i yang happy jadi Prince dan Princess Småles (rakyat Småland dikenali dengan nama Småles. Haihh... dah macam Smurf pulak. Hahaha!)



Kisah Småland / Story of Småland
"Oh... macam ni cara nak mendaftar rupanya", kata Kakak kepada Adik.
Budak kecik yang tak sabar nak tambah warganegara. Rupa-rupanya tak cukup umur. Huhuhu...

Inilah Small Shroom / Mesin kupon. Daftar jom!
Yeay! Passport dah siap.
Saya sekarang warganegara Småland. Awak macam mana?
Passport Småland dan landyard kami. Hoorey!!

p/s : Untunglah budak-budak sekarangkan? Hehehe...

2 comments:

  1. well, sy nun jauh disini...so x guna la...hehe..
    seumur idup baru skali je g ikea...huhuh

    ReplyDelete
  2. wah seronoknya.. tp anak yg sulung pun tak cukup umur nk jd warganegara..

    ReplyDelete

- Terima kasih sebab sudi baca bebelan i
- Semua komen akan diluluskan oleh Cikgu Beso sebelum dipublish.
- I sedaya-upaya akan jawab semua komen / pertanyaan korang (walaupun kadang-kadang tu lambat) takde seksateri lah katakan :P
- Untuk kawan-kawan yang selalu jenguk i, korang memang kawan yang baik! :')
- Untuk Anonymous, it is nice if you can leave your NAME :) Thanks!

“ORANG YANG TIDAK SUKA MENGHORMATI ORANG LAIN, ADALAH ORANG YANG TIDAK TERHORMAT. ORANG YANG DIHINAKAN ITU BELUM TENTU DIA AKAN HINA ATAU TIDAK, TETAPI PERBUATAN MENGHINAKAN ORANG ITU SUDAH MENJADI BUKTI ATAS KEHINAAN DIRI KITA SENDIRI.” (HAMKA)